"Dengan nama Allah, Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhan-Nya dan meninggalkan larangan-Nya), nescaya akan diberikannya kelapangan (jalan keluar dari segala perkara yang menyusahkannya). Dan diberikanya rezeki yang tidak disangka-sangka. Dan (ingatlah), sesiapa yang bertawakal (berserah diri bulat-bulat) kepada Allah, maka dicukupkan baginya (keperluan untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala yang di kehendaki-Nya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu."

Surah At-Talaq : Ayat 2 & 3 (Ayat Seribu Dinar)


NOTE : SIMKAD Tone Excel/Tone Plus memberikan Anda PENDAPATAN 3 KALI Sebulan berbanding simkad-simkad lain dalam pasaran

Saturday, May 4, 2013

Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim Al-Nasuha

PESANAN KHIDMAT MASYARAKAT


PERTUBUHAN KEBAJIKAN
ANAK-ANAK YATIM AL-NASUHA


Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim Al-Nasuha adalah sebuah badan kebajikan yang menjaga kebajikan dan memberi perlindungan, bimbingan serta pendidikan kepada anak yatim, anak fakir miskin, anak-anak yang tiada tempat bergantung dan remaja bermasalah.

Pertubuhan ini dijalankan di dua buah rumah teres dua tingkat yang didiami oleh 62 orang penghuni yang berusia antara 1 hingga 18 tahun. Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim Al-Nasuha dikendalikan oleh 6 orang kakitangan yang bekerja sepenuh masa.

Pertubuhan ini tidak menerima sebarang penajaan dan sumbangan dana yang tetap daripada mana-mana pihak samada daripada kerajaan mahupun NGO. Segala kos operasi dibiayai oleh orang ramai (wakaf/sedekah) di mana aliran wang yang masuk adalah tidak menentu.


Sebarang bentuk sumbangan boleh disalurkan kepada Pertubuhan Kebajikan Anak-anak Yatim Al-Nasuha di alamat berikut :
No.5, Jalan GP 3/3,
Taman Gombak Permai,
Pinggiran Batu Caves,
68100, Batu Caves,
SELANGOR.

Sumbangan-sumbangan kewangan boleh disalurkan terus ke akaun bank di atas nama "PERTUBUHAN KEBAJIKAN ANAK-ANAK YATIM AL-NASUHA". No. akaun Maybank adalah seperti di bawah :

Maybank Berhad Account No. : 5648 - 2900 - 0530

PERTUBUHAN KEBAJIKAN ANAK-ANAK YATIM AL-NASUHA boleh dihubungi melalui E-mail di alamat [ alnasuha2011@yahoo.com ]. Jikalau terdapat sebarang pertanyaan, bolehlah terus menghubungi individu-individu di bawah :

Fatmah Husin (Umi) : 017-935 4323
Shafi Helmi : 017-281 1169
Tengku Faiz : 017-278 1394

Riwayat At-Tirmizi, Rasulullah SAW bersabda :
" Barang siapa yang memelihara seorang anak yatim dengan memberi makanan dan minuman dengan puas, maka ALLAH swt akan memasukkan ia ke dalam syurga kecuali ia mengerjakan dosa yang tidak dapat diampuni "

Article terbitan HarakahDaily :


▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲









HUBUNGI KAMI:
ABDUL KHALIQ HJ. ABDUL RASHID
ROHAZLIN HJ. ZUKKAFLI
Perunding Telekomunikasi
(Telecommunication Consultant)
Sales & Marketing (Online)
KR Group
012 - 2246807 [Khaliq]
012 - 2723241 [Rohazlin]

No comments: