"Dengan nama Allah, Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Sesiapa yang bertaqwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhan-Nya dan meninggalkan larangan-Nya), nescaya akan diberikannya kelapangan (jalan keluar dari segala perkara yang menyusahkannya). Dan diberikanya rezeki yang tidak disangka-sangka. Dan (ingatlah), sesiapa yang bertawakal (berserah diri bulat-bulat) kepada Allah, maka dicukupkan baginya (keperluan untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala yang di kehendaki-Nya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu."

Surah At-Talaq : Ayat 2 & 3 (Ayat Seribu Dinar)


NOTE : SIMKAD Tone Excel/Tone Plus memberikan Anda PENDAPATAN 3 KALI Sebulan berbanding simkad-simkad lain dalam pasaran

Thursday, February 7, 2013

Setiap manusia itu telah ditetapkan rezekinya oleh ALLAH




PERCAYALAH bahawa setiap manusia itu telah ditetapkan rezekinya, dan juga setiap manusia itu pasti diberikan ujian tertentu baginya. Jadi usahlah berfikir terlalu rumit tentang rezeki yang orang lain perolehi dan juga rezeki yang bakal kita perolehi. Yang penting kita teruskan berusaha dan jangan lupa berdoa. Sesungguhnya usaha yang baik adalah yang diiringi dengan doa dan tawakkal.


Pantas atau lambat kejayaan bukanlah hak kita untuk menentukannya. Mohonlah kepada Allah agar dipermudahkan oleh-Nya setiap urusan.


Ayat Seribu Dinar

"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakannya jalan keluar. Dan memberi rezeki kepadanya tanpa disangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendaki-Nya. Sesungguhnya Allah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."


TAKAFUL is sold not because somebody must die, but because somebody must LIVE.
TAKAFUL ditawarkan bukan kerana seseorang akan mati, tetapi kerana seseorang harus HIDUP. 



HUBUNGI SAYA:
ABDUL KHALIQ BIN ABDUL RASHID
Perunding PruBSN Takaful
(Financial Services Consultant)
Muqmeen Group
012 - 2246807

No comments: